Jag vet att jag kommer att trivas

Himmel vad tiden går. Igår jobbade jag sista dagen på skolan och det var riktigt skönt - flera elever var lite besvikna, vi pratade massor och det är surt att göra dem ledsna men jag blev väldigt glad över deras omdömen om mig. Bra feedback var det verkligen något jag tar med mig.
På kvällen kom Sara och James och när vi ätit middag tog jag med mig Lovisa i bilen till Nyköping. Jag hade bokat hotellrum och vi tog en drink i baren, där vi pratade med lite folk, sedan blev det ansiktsmask och en drink till på rummet. I morse gick vi upp tidigt och åt: HOTELLFRUKOST!!!! Väldigt gott.

Väl hemma igen har jag städat, gått i skogen, fixat på tomten och handlat mat och vin. Nu har vi ätit och Lovisa och Sara sitter och spelar SuperMario Kart. Det låg och väntade på oss när vi kom hem - lyckan var total för Lovisa.

På måndag börjar jag mitt nya jobb. Jag är laddad till tusen och lite pirrig. För första gången på länge får jag nu eget rum! Jag vet att jag kommer trivas och får bra folk omkring mig. En av kollegorna, Uffe har sagt att det är ett bra gäng och Uffe kan man lita på. Skönt att börja på ett jobb där man VET att man kan det man ska göra och är bra på det. Riktigt skönt. Dessutom har jag en kalasbra ljudbok som jag ska ha i bilen så jag kan nästan inte bärga mig.

Ikväll kan det blir lite pulkaåkning efter bilen. Jag är inte jättepepp men det kanske kan vara kul en stund. En god kopp kaffe skulle kunna muta mig till bilen och pulkan en stund. Jag är också sugen på att se film. Lovisa och jag köpte en box med 12 blandade filmer idag. De verkar helt okej de flesta så jag vill ha tv-kväll. Tänkte göra lite salsa och äta nachos med vin........... har tänt ljus och det är varmt och skönt inne. Inte fel. Ellerhur?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0