Genuiniteten är borta

Det här med musik i radion. Whats up? Det är samma låtar om och om och OM igen! Trist och med reklam var och varannan kvart blir det nästan olidligt. Ta en artist som Robyn, hon är BRA tjejen, men hennes låtar är så sönderspelade att jag nästan kräks.

När jag satt i bilen i morse så slog det mig att det är faktiskt helt orimligt med detta upprepande.

Häng med på följande räkneexempel:
Under -80 talet så spelades musik i radion och det var väldigt varierande, INGEN reklam alls, (reklam i radion kom 1993) och det var olika genre och blandat. Då hade man i princip -50, -60, -70 och åttiotalsmusik att välja bland.

Nu då? Jo nu har man mindre tid att spela musik på för att det ska bli reklam, man har bättre pengar för ATT man har reklam, man har -50, -60, -70, -80, -90 och musik från 2000! Alltså större utbud och mindre tid att täcka. Ändå är det en sådan upprepning så man får en munspya bara av att sätta igång radion.

Hur fan är det möjligt ens? Jag förstår faktiskt inte. Dessutom är musiken idag ofta plagiat/cover på "gammal" musik och soundet är helt förlorat, känslan, trycket och genuiteten är borta. Men det är min högst personliga åsikt. Ellerhur?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0