Öm kropp

Det blev långledigt och det i sig var väldigt välkommet. Jag jobbade under lördag och söndag men även då fick vi mycket gjort. Det otroligt fina vädret påverkar postivit och gör att man hinner mycket mer än annars.

Lördag och söndag åkte vi amfibiebil - det är så extremt roligt och varje gång lika hisnande spännande.

Måndag blev lite distansjobba hemifrån och på eftermiddagen var jag några ärende med S och sedan ordnade vi god middag med vänner. Eldade självklart en brasa och LC påbörjade målandet av altan. Från måndag eftermiddag har det varit en frenesi i arbete. Vi har burit stenar, lastat jord, anlagt grönsaksland, målat altan, tvättat, anlagt rabatter, planterat blommor, eldat, grillat, gått långa promenader, städat ur ladugården, städat hemma, målat inne, badat hunden, vanligt hushållarbete och haft en sprängolycka i frysen som blev ett lyckat fotoobjekt. På Valborgskvällen kom R och CJ, vi åt grillat med massa tillbehör och sedan hade CJ gjort en citronpaj med maräng som var galet god. Vi drack lite vin och spelade kort till halv 3 på natten.

Igår när vi jobbat klart gick S och jag med hunden och L och LC åkte och fiskade, det blev visst med trädfångst.... det kan bli så.

Tittade på Desperate och med öm kropp som är full av blåmärken gick jag nyduschad och la mig. Det är otroligt skönt att sova när man jobbat hårt. Ellerhur?
Amfibieåka!
 Vår!
 Badardags

 Så kan det gå i en frys
Han älskar att bada
Landet som ska bli fullt av grönsaker

Nymålat!

Rabatt med Clematis som legat dold i glömska i många år!

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0