Tänk dig för!

Helt underbar helg. God mat, goda vänner, mycket jobb allt toppat med värme och sol. Svårt att inte vara nöjd då. Nu sitter jag på jobbet med träningsvärk och funderar på veckan. Det är en fest planderad i helgen och jag ska sy ihop allt kring den i veckan.

När jag åkte till jobbet funderade jag på andra och mig själv. Under helgen har vi bland annat suttit och pratat om bekanta, vänner och vänners vänner. Det är lite svårt kom jag fram till. Det är så oerhört lätt att döma någon. Det är så lätt att säga att jo men man ska vara si eller så. Den personen gör fel eller det där är inte okej. Det behöver inte vara stora saker eller så men det är så väldigt lätt att döma. När man tittar på sig själv är man en lika god kålsupare som vem som helst.

Det är kanske så att man tycker att det man själv gör är den rätta vägen och när man själv gör "fel" så har vi (bort)förklaringar. Jag kom fram till i bilen att det är viktigt att sätta sig in i andra och försöka se andras skäl till visst agerande. Vi pratade om en man och hans familj bland annat i helgen. Mannen är lite impulsiv och aningen omogen kanske, han ger det intrycket alla fall. När vi diskuterade hans situation insåg jag att det är nog så att han ofta känner att han inte duger eller räcker till vilket gör att han i sin tur är överlägsen mot de han kan - för att människan är ju funtad lite så att det lätt blir så att man vill känna sig bättre än (överlägsen) andra.

Jag tror att just det här ämnet är det som blir underlag för pratet under träning ikväll. Vi har så bra snack och utbyte när vi tränar och då blir det också verkligen tid för reflektion.

Nu ska jag ordna lite med pyssel inför en väldigt viktig födelsedag som ska firas på lördag.

                                              Var dig själv - annars finns det ingen som du!


Kommentarer
Anonym

Det är så tjatigt att vissa låter sitt gå ut över andra. Han/hon gör si o så o dittan o dattan- Att man alltid ska behöva skaka av sig dåligt uppförande för att själv inte bli påverkad eller fastna med negativa tankar. O dom som bara klaaaagar, fokusera istället på dig själv säger jag och jämför dig med dig själv för att bli/göra bättre. Tacka gu för att ingen är den andra lik!

Och nu gnäller jag.... människor!

2012-05-24 @ 20:22:08
URL: http://megusta.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0