Life as it should be

Det var länge sedan jag skrev, igen. Vet inte vad som kommit över mig. Just nu är jag på jobbet och hit åkte jag i min NYA helt nya bil. Det är sjukt härligt och en underbar känsla.

Helgen framför mig är tänkt i vilans tecken men jag ser redan nu att det kan bli annat, men det känns bra. Jag behöver egentligen åka in och jobba lite för jag har ett stort jobb med systematiseringen att göra. Det känns bara som om jag inte riktigt får ro i veckan. Det är mycket deltagare och så otroligt mycket på gång så jag hinner inte riktigt få skrivkänsla. Hm? Kanske är det därför bloggen blir så eftersatt?

Pratade med en vän igår som har det tungt just nu. Tänker på henne och inser att det är därför man har vänner. Ergo behöver jag göra något åt min egen vänsituation för helt plötsligt behöver man just det: vänner. Nu när jag jobbar i Katrineholm tänker jag att jag ska odla lite vänner här kanske. Min svärmor berättar att det är svårt - för att jag räknas som Stockholmare och då blir man tydligen aldrig riktigt accepterad....... jag får jobba på den.

Nu ska jag jobba på det som måste vara idag, det är möte om en stund och jag ska ha lektion - det är mycket helt enkelt. Men jag gillar det - livet när det är mycket. Jag känner att jag lever.

Hemma har vi stora planer och vi får se hur mycket det blir av det - jag håller tummarna för att det blir även om det innebär en stor förändring för mig som jag inte riktigt vet hur jag ska handskas med. Det är ovisst och jag försöker ta in spänningen i det istället för att se oro.

Gud så klok jag blivit!


Kommentarer
Anonym

Du och jag!

2012-10-12 @ 13:55:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0