Sport

Det var fotboll på tv igår, jag tittade inte. Jag hade gjort det om jag var nykär men kände att nu är vi så bekväma med varandra att jag inte behöver sitta och låtsasvaraintresserad för att visa hur mycket jag älskar min sambo. Skönt.

Jag hörde dock min sambo och vännen som satt och tittade. Det var mycket vrålande och hela första halvlek gick det så där för Sverige. Vi gick ut och rökte precis då och min sambo tittar på mig och svarar på min fråga om hur det går: Amen du skulle se dem spela........de är helt värdelösa. Så fort de får bollen blir de stirriga och missar.....
Andra halvlek börjar och jag går in i sängen och kollar film. Jag hör hur de blir mer och mer exalterade. Det verkar som om det händer något, helt plötsligt hörs ett JAAAAA!! och sedan börjar det höras - va fan! De kan fan ta det här! Det DÄR var snyggt, inte många som skulle fixa det där och så vidare. Superlativen flödade. Trots att Zlatan bara går på plan.

Det svänger fort i fotboll. I sport i allmänhet tänker jag.
Precis som jag ständigt säger så är det ju så att när Sverige vinner så säger kommentatorerna sen: Sverige VILLE verkligen vinna idag.... som om de inte alltid vill det. Stödet svänger kan man väl säga.

Själv kollade jag Torka inga tårar utan handskar - den var bra. Sevärd och tankeväckande. En bra kväll för alla.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0