Trivialiteter

Jag försökte blogga från mobilen i helgen - men det gick inte av något skäl som jag ska undersöka. Jag hade tänkt mig en lugn helg med ingenting men det blev precis tvärtom. I lördags var jag och kärleken och shoppade på Vingåker outlet, det blev ett par Tigerbyxor för mig som jag är nöjd med. Jag åkte sedan en kortis till Svärta och hälsade på Sara, hon bor också mitt på landet. Hästar som gnäggar och åkrar överallt.
På kvällen blev det grillat och sedan blev det krogen för besöket vi fått och med mig som chaufför, jag var också snäll och gjorde Irländskt kaffe fast att jag blev utan själv. På krogen var det......ja vad säger man?. Det var - intressant? Eller fördjävligt - massa människor, de ser likadana ut, unga tjejer som satt på sig en kort kort klänning vilket absolut var snygga tjejer med snygga klänningar, men vartefter kvällen led och alkoholen flödade klättrade klänningen och tjejerna tappade kollen. Ergo tjejerna visade mycket skinka. DET är ett av skälen till att jag är kontrollfreak....




Söndagen började med ridning - helt underbart var det. Fint väder och jag hade på något sätt blivit av med ett par av mina demoner från ridolyckan för många år sedan och jag var trygg och stark så en och en halv timme på hästen var ren njutning.

Jag handlade med mig päronsplitt, piggelin, cola och chips till min fantastiska sambo som var bakís OCH har fått halsfluss. Kvällen blev mest lugn och vila. Vår TV har sagt upp sig så vi letar nu efter en ny.

Det är höstigt ute och man blir lite lite loj, då är det underbart när morgonen startar med att en fin vän frågar om vi inte ska ses. Det är nu spikat och det blir vin, lite god mat och massa tjejsnack i Borås i mitten av oktober. Härligt att ha något att se fram mot.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0