Rör på dig tjockis

 
 
Jag har valt att ta bort en hel del inlägg. Det finns inget specifikt skäl. Jag kommer fortsätta skriva men ville väl lite börja på ny kula. Idag tänker jag kring att det är så mycket dieter överallt. Just nu är det mest 5-2 dieten man pratar om. Det är artiklar och "sanningshistorier" på Aftonbladet och andra medier. Jag själv matas med tips och uppmaningar på facebook. Det är med vikt pratade jag med min son om för några år sedan. Han sa enkelt (lite irriterat) att det är bara att det handlar om energi. Det man stoppar i sig måste man göra sig av med och vill man gå ner behöver man göra sig av med mer än man tar in. Ergo - du kan äta vad du vill så länge du rör dig i förhållande till. Ganska genialt. (sådan är ju han tycker jag) Nu matas vi ju nästan alla med sport/tränings hetsen också - vilken uppmanar oss att röra oss och vara hälsosamma. Gymmen har öppet länge - en del dygnet runt. Det finns danspass, spinning, gym, simhallar och allt du kan tänka dig. Det finns barnpassning på en del gym. Altt för att inte hitta skäl till att INTE gå. I butiker och receptbanker informeras vi om nyttig mat - närodlat och ekologiskt. Smalmat och mat som höjer förbränning. Med allt detta i vår närhet och med den moderna tekniken och allt det ger så fattar jag inte hur det kommer sig att vi är fetare nu generellt än någonsin? Vad beror det på? Vi är upplysta - allt finns i vår direkta närhet. Det är vi själva som stoppar i oss och det är vi själva som då inte rör oss - eller gör vi det och ändå blir fetare? Man kan undra lite? För det måste vara så att det vi sätter i oss är så fullt av transfetter och skit att vi inte hinner göra oss av med det. Att träna en timme ger inte det uttaget på fetingkontot som vi hoppas på. Det finns många vägar att gå det vet jag och personligen har jag inte problemet att vara överviktigt. Jag är genetiskt ganska smal (det är inte heller populärt eller uppskattat) men jag gillar mat. Oftast.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0