Klart som korvspad

Idag började en av mina deltagare med ett något som tenderade till ett rasistiskt uttalande. Jag gick från noll till hindra på typ en sekund. Bra att få igång adrenalinet. Dagen blev dock bra, de har jobbat med privatekonomi, (en kurs jag borde gå hos mig själv tror jag) sedan blev det bidragsdjungeln och hur dyrt det är med barn. Avslutade lättsamt med stafettslrivning och skratt. 

Åkte sedan till läkaren, nu är det konstaterat: jag är förvirrad. Det blev trots allt lite positivt när jag fick förklaringen :-)

Var bjuden på middag och jag fick  en väldigt god kycklingsoppa och jag fick receptet som jag absolut ska göra. Tack för en trevlig kväll. 

Åkte hem och förvirringen slog visst till igen, precis som förra gången åkte jag fel (tror jag) men alla vägar bär hem så det gick bra ändå. Men, 100 meter hemifrån, mitt i skogen lyser det starka lampor och för en kort stund tror jag att det är brandbilarna men det står en stor lastbil och grävmaskin mitt över vägen. 
De var just klara så jag behövde inte vänta länge men väl backa ett par hundra meter. Inte min starkaste sida vet alla som känner mig. Men det gick. 

Idag fyller Peter år, Saras kille. Grattis till honom, jag får träffa dem bägge till jul men har sms:at. Han har potential känns det. Riktigt bra. 

Avslutar med en bild jag fick idag. Jag älskar elefanter. Vill så gärna ha en. Eller klappa alla fall. 




Kommentarer
Eulalia

Du kan inte få den det är HM Konungen:s barnbarn

2013-12-12 @ 12:06:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0