Lördag

Efter jobbet träffade jag Sara, vi pratade och handlade innan hon åkte till Norge. På dagen pratade jag med Sebastian, ofta undrar jag om de fattar hur fantastiska jag tycker att de är? Vuxna nu, omsorgsfulla, ärliga (lite väl ärliga ibland) snälla och fantastiska människor. Jag är en otroligt lyckligt lottad mamma.


 
Jag åkte sedan hen och hade köpt ett ljus som de gör reklam för. Jag unnade mig 44kr till mig själv. Det var jag värd bestämde jag. Lite trotsig så. 


Redan igår kände jag mig upprorisk.  När jag la mig, helt slut efter veckan somnade jag hårt. 
Vaknade idag, lika upprorisk och gjorde frallor i ugnen, tog med täcke och satt med kaffet i soffan till kvart i ett. Kände otrolig längtan efter min bästa vän och gick ner för kvalitetstid. Han är det absolut bästa som hänt mig. 



Skitfånigt att säga eller kanske tycker man att jag är patetisk, men mer ärligt och äkta vet jag inte var jag skulle finna. 
Verkligen, i allt som är och sker är han det som gör skillnad. Det enda molnet är att jag önskar att jag kunde få ordning på papper och ekonomi så det inte hela tiden är ett hot om att behöva förlora honom. 

Efter denna underbara stund tog jag borstar och grimmor med och tvättade dem, diskade och dammsög. Sedan gjorde jag popcorn som jag doppar i bearnaisesås och till det ett glas rött. 

Strax ska jag tända ljus och kolla på Rain man. Det blir tv, mat och tända ljus ikväll. Helt osminkad hela dagen och helt utan att jag bryr mig ett skit mer än det jag gillar och orkar. 




Kommentarer
Johanna

Skickar en tanke till dig. Ta emot den om du vill....

2013-12-07 @ 16:17:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0