Politiker - igen

En väldigt bra dag. Lugnt med ljus,  god mat och bägge  barnen. Det är stort för mig. Jag fick parfymen jag verkligen längtat efter, en jättebra skärbräda med multifunktion, fint virkad duk och foton som gav underbara minnen och fick mig att gråta. Tack Sebastian, Peter och Sara för en bra dag. 

På nyheterna pratade man lite om det jag skrev häromdagen. Det var en kvinna kunnig i retorik som tog upp politikers sätt att prata. Just det att de verkar bara vara ute efter att säga det som de har tränat eller förberett. Det är inte viktigt att prata sakfrågor. 
Jag tyckte det var intressant och väldigt sant. 
De intervjuade, med Baylan bland andra mumlar, svamlar och ursäktar sig. Precis som jag beskrev i tidigare inlägg. Pinsamt. 

Politiker borde verkligen skärpa till sig och svara på frågorna de får. Ta ställning. Det är det politik är i mina ögon. Att ha en övertygelse och i sak framföra det. Vilja leda Sverige framåt för något man tror på. ( helst har tänkt igenom också) 
Att fiska röster och lissmande svamla fram friserade lögner ger bara ett maktgalet och oseriöst intryck. Tycker jag. 


 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0