Positivt

I Holland 2004 startade man public service programmet Serious Request. Det blev 2008 i Sverige, Musikhjälpen. 
Då handlade det om människor på flykt. Man fick ihop drygt 3 miljoner. 

Sedan har det handlat om hjälp till malaria, handel med barn, flickors rätt till skola och förra året var det barn i slummens rätt till rent vatten. Summan har ökat varje år och förra året fick de in drygt 23 miljoner! 

Fantastiskt iniativ tycker jag. I år är temat alla tjejers rätt att överleva sin graviditet. Det ska bli intressant att följa och se hur mycket de får in. Självklart ska jag bidra. Det känns rätt och viktigt. 

Under en längre tid har jag också hört talas om två saker som jag nu är nyfiken på, bägge handlar om Petter. Hans prosecco som jag absolut vill prova, den är ganska (väldigt) upphosad och jag vill själv avgöra om det är media eller om den verkligen är god. 
Det andra är boken 16 rader. Jag vill läsa den. Den verkar väldigt bra, jag undrar även här om den är så omskriven för att det är han eller för att den är bra. 

Så idag rör det sig kring radio, litteratur och vin i mitt huvud. Att uttrycka sig för att hjälpa, för att berätta sin historia eller skapa njutning. Det kan man ju säga att det handlar om. Uttryck av olika slag. 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0