Uppskattning X 2?

På onsdag ska jag ha lönesamtal. Det är då jag får koll på om min insats märkts och uppskattats. 

Det är många parametrar som ska vägas in. Det jag gör och kvalitén mot deltagare, enkelt uttryckt hur många deltagare som gått ut i aktivitet och om de varit nöjda. Mitt engagemang. Min kollegiala förmåga och insats. Hur mitt agerande mot våra kunder varit. Dessutom vägs det in om mitt arbete påverkat resultatet ekonomiskt positivt. 
Självklart tittar man på om jag tagit positiva iniativ. 

Jag hoppas det blir bra. 

Det är ett kvitto på om man gör rätt helt enkelt. Och jag gillar verkligen mitt jobb men i ärlighetens namn är det klirret i kassan som är det övervägande incitamentet till att gå upp varje dag. Särskilt denna årstid. 

Men, och med mig finns alltid ett men :) jag vill inte ha för mycket, då är ju risken att det blir uppskattning. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0