Upp upp och iväg!

Det är en händelserik början på året - det är rån och mord omvartannat vareviga dag. Det är faktiskt lite skrämmande. När det gäller rånen har jag en helt egen teori om att det är människor som haft det svårt en längre tid och jul/nyår tog knäcken på dem. De blir desperata människor och sådana tenderar till desperata handlingar.

När det gäller morden - ja jag har (natruligtvis) en egen teori även här, jag tror att det är samhället i stort som gör att vi inte bryr oss så mycket. Jag tror att psykiatrins sparkrav ger resultat här. Jag tror att vårt samhälle där dramatik är viktigt spelar roll.

Det är verkligen något att reflektera över.

Hemma dock är det lugn - vi ska om en dryg vecka åka iväg och vila upp oss. Jag jobbade alla mellandagarna och resan som bär av till Egypten blir fylld av värme, sol, god mat, mycket vin och kärlek.

Total vila och bara få ägna mig till återhämtning. Väldigt skönt. Jag längtar så jag nästan går av och innan resan håller vi maten i schack för att kunna riktigt frossa när vi är på plats.

Jag har också hamnat i ett beroende - det gäller Candy Crush - fan vad det är roligt att spela och fullständigt fånigt att man inte kan låta bli. Nu måste jag däremot slita mig från datorn och se till att förbereda det telefonmöte vi ska ha idag halv 4. Det är ett möte som kommer ge massor av svar.

Spännande :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0