Hemma?

Hur influerad kan man bli av det man ser på tv? Jag ser just nu en serie och den är från Los Angeles. Flera gånger under ett program kommer panoramabilder eller miljöbilder från L.A och jag känner en obeskrivlig längtan efter platsen, pulsen och livet där. Varenda gång känner jag det som om jag ser en saknad vän. Glädje och sentimentalitet lägger sig i huvud och hjärta.
 
Jag har varit där vid 3 tillfällen och nu sist hade vi det så otroligt underbart - hela livet var bra då och jag var på väg mot mitt bästa mående någonsin. Självklart har jag kvar mitt goda mående idag här i Sverige. Självklart förstår jag att det blir en idealiserad bild men Gud så jag längtar tillbaka.
Jag gillar inte Stockholm men det innebär inte att jag inte gillar storstäder, L.A är någonstans jag kan tänka mig att bo i. Leva i.
 
Det känns liksom som hemma - som jag, helt naturligt. Jag känner att jag måste försöka göra ett ärligt försök att komma dit igen och verkligen undersöka chansen, möjligheten att jobba där.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0