Pippi för fan!!

Inför den här helgen hade jag mycket planerat och bokat. På grund av omständigheter bestämde jag mig för att boka av allt och ta en paus. Jag bestämde mig för att den skulle handla om utmaningar. Så, jag handlade en flaska rött och god mat på fredag efter jobbet, åkte hem och lagade god mat. Utmaningen för fredag var att inte diska efter maten. Det höll – gick och la mig och kollade Tyskungen i sängen. Den var bra men inte som boken. När jag vaknade i morse låg jag kvar, utmaning nr 2. Att inte rusa upp direkt. Nr 3 handlade om att inte bädda sängen direkt jag klivit upp. Jag klarade det och gick ner för kaffe – att inte dricka kaffe är otänkbart och otrevligt så det är ingen utmaning – det är bara fel. Gick in i duschen och när jag gick upp för att hämta kläder – då rasade min utmaning – helt utan att jag tänkte på det bäddade jag sängen – gick ner diskade och dammsög utan att jag ens reflekterade över det. Nåväl – jag höll till halv 11. Man får vara glad för det lilla. Det blev shopping på Lager157 med Jennie. Det är alltid kul att shoppa – jag fick med mig en skjorta. Det är ju underbart eftersom jag kan stryka nu när jag har ett bräde och järn igen. Väl hemma träffade jag Bus – longerade och promenerade en stund – det gick som vanligt – bra. Jag har lagat kalvstek och i det har jag matlådor för veckan klart. Effektiv som jag är. Det här verkar nu bli ett sådant där inlägg om att kl si och så gick jag upp jag har på mig jag äter och jag är sååå bra – men det är inte det. Det här handlar om utmaning. Att göra något man inte brukar och i det hitta nya vägar. Jag utbildar och då säger jag att man måste hitta sig själv, alltså vem man är och vad man är och då kan man hitta vägar som för en själv framåt. Det tror jag stenhårt på. Allt man är duger – det gäller att våga se sig själv. Då menar jag den man verkligen är – inte den bild vi skapar oss eller som vi får skapad av vår omgivning. Det är svårt. Det är en utmaning. Hur utmanar du dig? En förebild i att göra saker på eget sätt och att utmana sig själv är faktiskt: Pippi – hon gör saker som HON vill. Skiter i vad andra eller konventionen säger. Det är fanimig bra. Jag har också lyssnat på ”Så mycket bättre” det var hyllning till Lill Lindfors – hon har gjort bra musik. Musik ska byggas utav glädje – tycker inte om dig – Rus. Listan är lång och inspirerande. Musik ÄR inspirerande och helande. Jag lyssnar otroligt mycket på musik just nu. Vad lyssnar du på? En annan sak jag säger ofta och som jag verkligen tänker är sann är att den starkaste rösten är det du säger till dig själv. Det är också om man nu håller med mig – väldigt utmanande att säga saker till sig själv som är bra och viktiga. Men jag tror att man ska börja i små portioner. Jag ser att det gör skillnad för de jag utbildar så jag ser att det fungerar. Om jag gör/gjort skillnad för en enda människa så känner jag att jag gör rätt. Säger du bra saker till dig själv? Just nu är utmaningen att göra skillnad för mig själv – handsken är kastad.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0