Beteende

Har funderat kring det här med pengar, framgång och att ha lyckats. 

Varför är det så viktigt att framhålla hur bra man eller oss närstående är? Jag menar att man berättar att maken, frun, barnen eller någon annan släkting har den och den utbildningen och den och den har det jobbet och minsann tjänar så hääääär mycket. Har den bilen med väääääärsta utrustningen. 
Ofta vet man när man lyssnar att det inte är sant. 
Det fick mig att vidare klura på hur mycket folk ljuger. Helt utan att tänka sig för oftast inte för att det betyder något i det stora. Men alltid för att skapa mystik eller en bättre aura kring sig själv. 

När det gäller mina vänner, närstående och de jag umgås med är det inte lätt för dem då. Jag är inte bättre än någon, skarvar nog lite jag med emellanåt. Och visst betonar jag det goda. Men. 

Jag hör/ känner en lögn på mils avstånd. I skrift eller tal. Min mage har FAN aldrig fel. Jag önskar så hårt att jag hade det ibland. 

Det är inte alltid jag påpekar att jag hör när du ljuger. 
Det är inte alltid jag informerar om att det du sagt sårar. 

Men det innebär inte att jag inte hör det eller att det inte påverkar. 







Kommentarer
Anna S

"Magen" ät summan av dina erfarenheter... Glöm inte det :)

2013-09-15 @ 20:55:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0