OS i pucko

Igår såg jag en kille på tv i intervju kring OS 2020. Han är någon tennisspelare av sort - en proffspelare så en rik kille med andra ord. Han var från Spanien tror jag - hur som så säger han att han var så besviken över att Madrid inte fick OS 2020. Han sa något om att han tränat så hårt och att det var orättvist att inte Madrid fick det........ Orättvist??? Verkligen? Orättvist är det att 6000 flickor könsstympas varje dag. Att det finns de som svälter Att inte alla rättigheter gäller alla människor och så vidare och så vidare.... Det låter juvenilt och bortskämt. En kille med silversked - nä ett helt jävla dussin skedar i käften - uttrycker orättvisa för att han inte får det han vill ha när han vill ha det. Usch - tycker jag. Idag är jag irriterad - det var lite mycket motgång igår och idag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0