Tillåt mig presentera

Jag tycker om att observera människor i min närhet. Elaka tungor säger att jag överanalyserar men det handlar om att notera, observera och göra en analys av det uppfattade. 

I min närhet har jag en kollega och vän. Vi jobbar ihop och umgås privat. Nu tänkte jag ge exempel på lite olika saker jag noterat. 

Hon är hjälte - hon hjälper alla hon kan. Ibland på ett sätt som sätter henne själv och familjen på andra plats. Hon verkligen viker ut och in på sig själv för att ställa upp. Så, tack för alla goda middagar, luncher, gott vin, ert varma öppna hem! 

Hon är lite lätt neurotisk, eller bara rädd för mig. Vi satt på jobbet, jag var tydlig (bitchig) då vi var tvungna att få klart en rapport. Och jag försöker (piskar) få in henne i alla delar på jobbet. Hon blir stressad och har dessutom en tid att passa hos sjukgymnast. När tiden börjar tryta och jag inte gör en min av att hjälpa till med krånglig dator och knepig rapport. Då kryper hon ihop, tittar medhundögon på mig och säger med sorgsen ton,,,,, jag får ringa och boka av simningen. Fast då hjälpte jag till. 
En annan gång tycker jag att jag är rolig och skäller lite. Resultatet gav mig dåligt samvete när jag fick veta att hon blivit ledsen. På riktigt. 

I detta kan man se att jag är hemsk och hon snäll och nervös. Men inte. Det finns en annan sida. 

Hon gillar musik som är förlegad. Jag menar "Jump" och dylikt. Pudelrock typ. Hon himlar med ögonen åt min musik och fattar inte alls vad jag menar med Looptroop och att musiken säger något. Att pumpa house så bilen skakar- det grimaserar hon åt. 

Jag påpekar att hennes halvljus är trasigt. Efter övertalning köper hon ny lampa. När hon gjort det och kommer hem tar hon fram den ur väskan och kavlar upp ärmarna för att byta? Nej nej nej. Hon ger den till sin man och säger: här - kan du byta? 



Men när jag svänger in i Strångsjö och rycker i kryckan så bilen snurrar då brister hon ut i ett: Ooooiiiii!!! Och när bilen stannar: Igen!!

Hon tankade imorse och då noterade jag att hon alltid tar kvitto. Men de ligger kvar i bilen. Jag frågade varför. Då tittar hon på mig med en tydlig blick och säger. Det är för att avbryta köpet. Någon kan stå bakom och vara SNABB och tanka på mitt kort .... PRO ringde och ville erbjuda en ordförandeplats! 

Hon är väl bevandrad med sin androidlur men att man kan ha bloggen i luren genom att ta ner appen- så långt har morderniteten inte kommit till henne. 

Varje morgon ringer hon till sin man och berättar att vi är framme - KÄRLEK på rätt nivå! 

Hon skäller på medtrafikanter värre än de flesta. Och jag tycker mig kunna ana ett och annat uttryck som: hur tänker du nu? Och annat, vet inte VAAAR hon fått dem ifrån??! 

Hon skrattar som en mistlur på jobbet att killen i kontoret bredvid är på väg att byta jobb. 

Listan över motstridigheter i denna person är oändlig. 
Men tillåt mig presentera denna vindrickande, glada, gammelmodiga, PRO -tänkande, nykära,  asgarvande, lite rädda och tekniska idiot! 

Jennie - du är fantastisk. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0