Vet ju inte till vem



Av en händelse läste jag mitt horoskop idag. Jag tror inte på horoskop. Men jag skriver och mitt lyckotal har alltid varit 4. Så jag funderade. 

Vad ska jag skriva? Är det statsministern: hallå??? Hur tänker du? Måste allt i politiken vara makt och pengar? Varför kan inte lite moral och etik få plats? Jag är övertygad om att om de influenserna fick plats skulle mycket annat lösa sig. 
Är det min chef: kan jag snälla få löneförhöjning? Jag tycker att det lite på sin plats. Kan jag snälla få mer ansvar, större utmaningar? 
Är det min familj: tänk om vi kunde tala till varandra och tänk om vi kunde se saker för vad de är. 
Är det mina vänner: jag vet att jag är besvärlig ibland och förväntar mig att ni ska läsa tankar. Förlåt för det. 
Är det Gud: VAD är problemet? Jag har så mycket att ställa dig till svars för! Kom genast fram!!!!
Är det min hyresvärd: jag trivs här, ska vara en bra gäst. Låt mig stanna. 
Är det Bus: tack för att du finns!
Är det någon annan:  jag har haft en tung dag. Jag orkar inte gå in på det och du bryr dig förmodligen inte, än mindre förstår. 
Är det mina barn: Gud så jag älskar er!! Ni är helt fantastiska, i alla lägen oavsett. Glöm inte att jag försöker det hårdaste jag kan. 

Det finns mycket att skriva till många men då skulle det bli allt för personligt. Och sådant bjuder jag inte riktigt på här. Är det någon som vill att jag uttrycker mig personligt får man höra av sig. 

Nu ska jag klä mig i vitt och försöka få in siffran 4 i något. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0