Så svårt kan det vara

Tänk vad lätt det kan vara, att göra gott eller ja precis tvärtom. 

Oavsett vad vi gör eller säger kan vi alltid välja hur vi gör eller säger något. Att vara mån om andra och oss själva borde alltid vara en självklarhet. Att vara kritiska mot media, politiker och "sanningar" är en skyldighet. Fast, det är ju inte så. 
På många nivåer är det tydligt, jag tänker på politiskt spel här och runt om i världen. Jag tänker på avundsjuka och missunnsamhet i stort och jag tänker på "bara jag får mitt och lite till, andra sitt och knappt det, så är jag nöjd mentaliteten" i synnerhet. 

Personligen blir jag frustrerad och vill stå högt upp på barrikaderna för att belysa vad vi missat som är viktigt!!! Då slår det mig, att det är ju vad jag tycker. Inte alls säkert att ens någon annan tycker så.... 
Så jag kan bara mitt bästa och i det försöka förstå och respektera hur andra tänker. 











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0