Jag fick tänka om

Lustigt hur livet kan ändras och hur man ibland överraskas av människor. Det kan naturligtvis vara både positivt och negativt, lika förvånande oavsett. 

Jag har den sista tiden fått kontakt igen med en kvinna jag tappat för ett antal år sedan. Vi har alltid varit olika och ack så lika. Hon är den mest välorganiserade och har det mest välinredda hus/lägenhet jag sett. Hon är pedant men en fantastisk värdinna helt olik mig.  Hon har en tuff attityd och ett sätt att uttrycka sig på som gör att man ibland tänker att hon söker fight. Ja, hon är visst lite som jag där. När vi bråkat har vi på något sätt och i mina ögon, kanske mest börjat om eller lagt locket på.

 Så för några år sedan skar det sig. Rejält. Jag valde att helt kliva av inte bry mig och tror att hon gjorde detsamma. 

Men som sagt livet är lustig och att skriva om det här är extra kul för det var på grund av ett inlägg här vi återknöt. 
Hon skrev en kommentar och jag svarade. 
Den här gången har vi pratat. På riktigt. 
Rett ut, sett varför den ena gjort och sagt det som blivit gjort och sagt. I det kunde vi mötas och verkligen på ett ärligt sätt närma oss varandra.
Vi ÄR lika. Vi har så otroligt många saker som förenar oss. 
Den tuffa attityden har sina skäl hos oss bägge och jag lovar er att det är fantastiskt skönt att någon vet varför och förstår. 
Vi har parallellt gjort resor i våra liv som är skrämmande lika. I det hittar vi nu styrka. 
Jag vet att många provoceras av vårt sätt och det skrämmer bort folk. Jag inser att vår nu återfunna gemensamma väg ger höjda ögonbryn, jag förstår det. 

Men jag är tacksam för att jag ärligt kan säga att jag inte känner mig ensam på min väg för första gången. Jag känner ödmjukhet över att få ta del av hennes liv och finnas för henne. 

Att ärligt prata och vara beredd att lyssna till en annan person gör att man verkligen får något. 
Jag tror faktiskt att det är så att det största misstaget folk gör, de har så mycket fokus på vad de vill säga att de inte verkligen lyssnar. 
Man måste inte vara överens om allt men man kan mötas i det. 

Så tack du fina syster för att du är mitt stöd. Tack för att du är klok, varm och härlig. Jag är glad att vi hittade varandra igen. 





Kommentarer
Eulalia

Åh vad fint skrivet. ♥

2014-12-13 @ 20:50:37
Åsa Järnhäll olsson

kan bara instämma i din beskrivning , både av mig och mitt sätt, men även i att vi verkligen har väldigt mycket gemensamt och ett en historia bakåt som är skrämmande lika!!!
Finns mycket jag ångrar i både ord och handling , men som du skriver har vi nu både lyssnat och pratat om allt och i det kunnat gå vidare. Jag kan ärligt säga att utan ditt stöd, dina samtal och ditt outtömliga förråd av kloka tankar när man tappat allt.. Att jag sen fått se och uppleva hur oerhört omtänksam och snäll du är känns stort!! Du finns verkligen för ALLA!!
Att du sen besitter en sådan styrka och kraft att gå vidare trots att du blivit vårdslöst behandlad och sviken ger mig en tro och förhoppning på att livet kanske vänder...
Så TACK för att fått möjligheten att finnas i ditt liv❤️

2014-12-13 @ 23:07:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0