Fram och tillbaks

Att fostra en hormonstinn häst är en utmaning men khhuuuul! Idag fick han springa i paddocken och blev svettig så han ångade. Imorgon blir det ridning. Om gudarna är goda sitter jag kvar :) 

Att balansera kärlek omsorg och fostran med en fast hand är svårt. Det gäller att man inte tummar på det man vet är rätt men alltid med en kärleksfull avsikt. 

Jag har haft en diskussion med min mage och av en händelse satt jag och läste några gamla brev till lunchen idag. Jag insåg att det skrivna ordet när det kommer från hjärtat gäller. 
Jag läste också några listor jag gjort sista veckan och det fick mig att tänka. 

Det har hänt mycket och häromdagen fick jag sms av ett syskon som berörde. Idag vid middag fick jag information som fick mig att förstå att min känsla i magen var rätt. 

Orden från en låt stämmer på bägge händelserna: jag går bredvid men orkar inte springa mer, den här platsen är nån annans.....

Nu är snart våren här, med fåglar som
sjunger, ljusa kvällar och löfte om sommar. Det känns bra. 

Idag avslutar jag med bilder som ofta kan säga mycket. Men icke att förglömma: handling är starkare än ord. 
Imorgon är det dags igen. 

Doften av hav är så otroligt härlig

Den bättre sidan av mig lätt suddig 

Sverige är fantastiskt men jag skulle gladeligen lämna given chansen 

Man får inte många men de finns alltid där 

God mat är fantastiskt 

Barn - allas framtid 


Kloka ord som lär mig vara snäll och ödmjuk
Tänk att även jag varit liten

En så himla vacker bild 

Livsglädje 

Snart sommar igen - jag ser fram mot det. 
Platsen jag alltid ser som helig 







Kommentarer
Eulalia

♥Lean on me.

2014-02-23 @ 08:45:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0