I huvudet

Den här veckan har verkligen varit full. Hektiskt och intensivt på alla plan, det blir så ibland. 
Jag har dessutom sovit illa som fasen så det är lite så där. 

Idag tänker jag på många saker, så jag väljer att beskriva några saker: 
Eldsjälsgala på tv, bra iniativ men kan inte låta bli att fundera på alla de som lever och verkar i det tysta. 

Mia på Grötö igår. Marie Göransson, otroligt klok kvinna. Man kan bara önska sig sådan klokskap. 

P3 och Morgonpasset, programmet jag ratat och nu följer. De har liksom mognat. 

Att göra rätt, vare sig det är för din del eller som styrande i ett land. Det är svårt och jag önskar att jakten på makt kunde förintas i stort och att yttre krav i det mindre perspektivet. 

Loreal, företaget som får böta för att deras produkter inte funkar. De är fan inte ensamma om det. Det är jag levande bevis på. 

Närhet, ett ord som har så stor betydelse och är så underskattat. 

Att vara föredöme, svårt att leva som man lär. Jag pratar på jobbet om vikten att vara snäll mot sig själv och att alla är unika. Peppar självförtroende som en pastor i frikyrkan. Öser superlativ och styrka till deltagare, kollegor och vänner. 

Träning, såg en bild häromdagen som gjorde mig sjukt sugen på att komma i form. Lite muskler vore inte fel...

Tatuering, idag tror jag att jag bestämde mig. Det blir talande och utmanande, en text som blir permanent. 

Sår som läker, det brukar kunna ta tid en del längre än andra. Jag har munsår och hoppas det går över fort. 




 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0