Skrämmande

Jag blev upprörd på riktigt idag, två gånger dessutom. Först, som jag sa, de pratar om gastric bypass i media, dessutom på ungdomar!! 
Bortsett de som av sjukdom blir fet och nu menar jag inte mulliga, tjocka utan feta. 
Att skola, barnavårdscentral, vänner, bekanta och släkt inte tar sitt ansvar är sjukt. Föräldrar till dessa barn borde definitivt utredas av soc. Det är barnmisshandel och alla runt dessa barn är skyldiga. Att beröva barn rätten att njuta av god mat är sjukt. Och jo ta mig fan!!! God mat måste inte vara fet mat. Ge föräldrarna böter, ta barnen ifrån dem. Hjälp dessa barn. De borde släppa sina jävla mobiler, sluta sin vidriga egotripp och ta hand om och ta ansvar för sina barn. Det finns inga ursäkter. Alls. Jag har två barn och de är och har aldrig blivit feta. Säg nu för i helvete inte att det beror på att jag är genetiskt smal eller att det beror på något annat fånigt bortförklarande. Jag lever dugligt sunt, rör mig och har så alltid gjort. Kontinuerligt. Inte då och då med jojobantning. 

Det andra som gör mig mindre arg men otroligt rädd är abortfrågan som rullar upp över Europa. Det är upprörande och förlegat att tänka så här. Kvinnors rätt känns helt plötsligt inte självklar. Det känns väldigt bakåtsträvande. 
Man skulle kunna avfärda det men min mage, som är ett raffinerat verktyg, säger mig att det är något oroligt på väg - dags att agera tror jag. 
Annars är risken att vi vaknar en dag och livet fallit så där en 150 år bakåt i tiden....




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0