Tankar

Jag tog ett par dagars semester från mitt jobb. För att jag kan, för att sova, för att lägga tid på hästen. 

Just för en stund sedan insåg jag att det inte är söndag utan fredag! Skön känsla. Det har varit ett tufft 2013 och vilan är behövlig. Att gå här hemma i ridkläder, äta när jag blir sugen. Omålad och ganska sunkig. Jävligt rätt för mig. 

Jag stod och mockade idag i ett tomt stall med radion på och tankarna vandrade fritt. Hur mycket ska man lägga på sina tankar/åsikter? Hur viktigt är det att uttrycka allt? 
I slitet med boxarna, vattnet, maten och strö bestämde jag mig för att allt är viktigt om det känns rätt. Att hålla fast i något för principer eller om man inte riktigt minns varför man tyckte si eller så, då är det kanske inte värt. 

Gick sedan en prommis med lilla Tosca som jag passar, med blötsnö upp till anklarna och en liten hund som kryssade mellan snöhögar och vattenpölar gick tankarna till att oavsett hur mycket man tycker man har, oavsett hur tungt saker är - finns det de som har det värre. Tog sedan min hormonstinna häst på ytterligare promenad, nu började skorna ge vika för blötan men höll färgen för fostrans skull. 

Jag har lagat god mat och himmel vad härligt det är med god mat! Kalvgryta och bubbelvatten. Supergott! Satte mig under filt, kände hur värme började återkomma till kroppen och slumrade till. Semester när den är som bäst. 

Nyss gjorde jag kaffe och satte mig med listor, papper över tankar och saker jag skriver/skrivit. Det blir en stund med det nu. Imorgon hoppas jag på mer regn och värme så snön försvinner, då ska jag ta en riktig fight med Bus. Vi behöver bägge två bli riktigt sopslut och vi behöver tid. Med varandra :)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0