Slut

Så är det då slut. 2013. Äntligen, på många sätt. 

Året har varit fyllt av lärdom. För det är faktiskt så jag sammanfattar det. 

Lärdom för att jag lärt mig att det någon säger inte behöver vara det de menar. Att en del gör precis tvärtemot det de säger. Att lögner för en del är vardag, och då anser de inte behöva förklara sig. För att jag lärt mig ord faktiskt är just det - ord. Trist. Tufft. Men sant. 
Jag har också lärt mig att ta mig själv på allvar. Att historia betyder massor.
Att hur man än gör så är det sig själv man möter. 

Jag har också lärt mig att jag kan, massor med saker. Saker jag inte trodde. Jag har lärt mig att jag själv är en rätt okej person att hänga med. Jag har lärt mig, okej då, håller på att lära mig, att säga vad jag vill. 

Inför 2014 önskar jag mig inte mycket. Mer tid för mig själv och det jag tycker är viktigt. Mycket tid med hästen. Jag ser fram mot året. Det tycker jag man ska med ett nytt år framför sig. Jag lägger året som gick bakom mig, men med tacksamhet och glädje.  Ett år som har innehållit Egypten med drinkar och fantastisk snorkling, god mat och underbara människor. En vår med varma brasor och ljusa dagar. En försommar i Lysekil med vacker utsikt. En sommardag på Gotland. En sommar fylld av jobb. En höst av häst. Mina underbara barn. 
Mycket tårar, mycket tankar. Ett år helt enkelt. 
Avslutade året med Linnea, Axel, Agnes, Carro, Astrid och Linda, trevligt gott och varmt. Jag kan inte tänka mig ett bättre sätt, bra folk bra mat. Lite lite förundrad är jag, tänk: de kom till mig. Stort långt bortom att någon fattar men kul. 

Så..... Tacksam så här början av 14 - bra. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0