En tjej att räkna med

Det finns folk och sedan finns det - folk. Jag möter mycket människor i mitt jobb, jag har under mina år i livet sett vänner, kärlekar, familj och arbetskamrater komma och gå. En del har jag kvar, en del har försvunnit. Ibland på grund av mig och ibland på grund av dem. Några har jag tappat bort och ett fåtal fått ny chans med. 
En person sticker ut, en snäll person som är lite uråldrig ibland men som har ett hjärta av guld. En person som alltid menar väl. Inte för att hon alltid är ärlig att hon tvättar åt mig, bjuder på goda middagar eller kommer med sinnligt inpackade presenter. Utan för att hon bryr sig. Ringer ofta bara för att fråga hur jag mår och det gör andra också, men hon lyssnar när jag svarar. Även på det jag inte säger. 
Hon står ut med att jag är svår och hon accepterar att jag inte gillar kramar. Hon tar inte illa upp när jag behöver vara ifred. 

Väldigt genuin tjej som inte har ett ont ben i kroppen. 
Tack Jennie för att du finns i mitt liv. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0