Bara undrar...


Det måste sägas. Jag måste få ställa frågan. Vad är grejen med hela gravitationsskiten? 
Eller är det något konstigt medicinskt jag inte begriper? Det här med att åldras , jag fattar att man blir rynkig, att gråa hår kommer. Men den lösa huden? Vem fan har släppt loss den? Är jag på väg att luckras upp fullständigt? 
Ser för varje dag nästan hur pannan formligen rinner ner över ögonen och axlarna skaver ner under armarna för att inte tala om ryggen som gör en resa ner över rumpan. 
Det som tidigare gick att stoppa in i bh, tighta jeans  och dölja med tröjor lägger sig nu mer som korvar utmed kroppen. 

Antingen luckras skelettet upp eller så växer huden okontrollerat. Jo jag vet att man ska träna och jag rör mig. Nej inte på elitnivå men kontinuerligt. 
Att stoppa utvecklingen i det här kräver något annat. 
Lägga sig under kniven? Inget för mig tror jag. Varken ekonomiskt eller ett ställningstagande - än alla fall. 

Men jag tycker ju nu inte att man ska gnälla utan lösningar så: kan inte någon uppfinna kläder som löser det här? Helst också ett hårband så de 4 cm av huvudsvålen som runnit ner i ansiktet hålls i schack. Har alltid haft dålig syn men fortsätter det här kommer jag bli blind. Eller alla fall se ut som en Shar Pei i ansiktet. Inte kul! 

Nu tycker säkert många att jag är fånig och måste fatta att jag inte är 20 längre. Det gör jag men bara för att man blir äldre vill man väl inte ha extrahud som räcker till en person till? 

Men just nu. När jag skriver så kommer jag på vad många bra saker jag har. Tjockt starkt hår - slipper en panna som sträcker sig till mitten av huvudet. Starka naglar som håller för till och med hästliv. Jag är ganska stark och har ett psyke som pallar det mesta. 
Och så är jag snäll. 
Så nä jag är inte missnöjd.

Lite extra hud är nog bra att ha i den värld vi lever i. 





Kommentarer
Åsa

Oj vad jag skrattade när jag läste 😂😂😂 sååå mitt i prick och helt underbart sätt att skriva det på , du har verkligen en grym förmåga att skriva!
Men måste däremot säga emot lite ...
Tycker att du ser väldigt fräsch och väl bibehållen ut !!!
Dessutom väldigt snäll och omtänksam 💞
Tack för att du gjorde min sena kväll till att lägga mig med ett leende , efter att jag läst bloggen
Natti 😴

2014-07-19 @ 23:11:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0