Minnen

Det är sommar, otroligt vackert och då är det svårt att inte skapa minnen. 
Just minnen kan vara så mycket och vad som utlöser det varierar. En låt, ett ord eller en doft. 
Idag var jag ute och plockade lite färska blommor, det är en av sommarens fina saker. Att alltid kunna ha blommor inne. 
Var sedan nere och löshoppade Bus och när jag kom upp igen slog doften av blommor mot mig. Färska, solvarma blommor doftar godare än något rengöringsmedel i världen. Då fick jag bilden av Torshult i huvudet. Vill minnas att vi alltid hade blommor där. 

Jag längtar dit ibland, har varit där två gånger de sista tio åren. Det är en speciell plats. Mina minnen därifrån är många. De flesta goda minnen att ha. 

Idag kom doften från förr och att ha den här i mitt egna hus, där allt jag skapar är mitt och i det gott. Det är underbart. 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0