Tranjävel!

Jag älskar att bo där jag gör det finns bara två ställen i världen jag hellre vore på så det här är underbart. 
Jag förundras över naturen och är verkligen ödmjukt tacksam för att varje dag få se och uppleva vilda djur. 

Fåglar hör sommaren till. Absolut. Men what is up med the fucking tranan???!
Den skriiiiiker på natten dagen och gärna tidig morgon. Jag känner bara: Lägg av!! Tyst. Låt mig sova!
Men nä då, varje morgon och då talar vi fyrarycket - då skriker de. Eller sen kväll. Just som jag ska sova. Tur för dem att jag ser dåligt inte har ett vapen och siktar ändå dåligt. 

Bättre är då det som hände för en stund sedan: sitter på altan, njuter av vinden, solen och doften av grillen. Då flyger en rovfågel, stor som fan, men tyst, majestätiskt och elegant förbi.


Eller tidigare en ödla smyger fram mellan fötterna på mig när jag sitter och solar. 


Tysta vackra coola djur. På dagtid. Passar mig bra. 
 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0