Tankar, sol och droger

Det är strax över 90 år sedan kvinnor fick full rösträtt. Det har hänt mycket som varit positivt sedan dess. Det känns skönt, idag är det kvinnornas dag. Jag kan inte fatta att det behövs. 
Med risk för att Sveriges organiserade kvinnor blir röda i ansiktet av ilska vill jag belysa hur jag tycker att vi är bra på jämlikhet i Sverige. Däremot finns det ohyggliga förhållande för andra. Jag tänker den här dagen på alla de 6000 kvinnor runt om i världen som blir omskurna idag, imorgon och nästa och nästa och nästa.....ni fattar. Det är svårt att ta in. 
Det är något jag önskar att alla skulle jobba för att det inte ska ske. Alls. 

För övrigt denna dag, som för mig är en lördag, har jag ägnat mig åt hemmet och såklart hästen. Jag har ont i min hand, vänster tyvärr jag hoppas det ger sig snart. Har bandage men är nog lite för aktiv för att det ska bli rätt. Kan bara inte göra ingenting. Efter dagens aktivitet bultar det lite....

Sol i massor som ger vitaminkick gjorde att jag kände ett rus. Jag kände en glädje och riktigt skönt bubbel i kroppen.

 Jag har aldrig provat droger. Jo ett par tillfällen som vilsen 15 åring när jag hängde ihop med en kille som rökte brass. Jag provade, kände inget speciellt och provade aldrig mer. Inte min grej. (Killen fortsatte, han lever knappt och kommer inte ur heroin och tablettberoende) 

Droger är i min värld bara väldigt korkade människor som håller på med. Spelar ingen roll om man bara si eller bara så. Inte jämt och "har koll". Nej nej som jag tycker är det minst lika illa och kanske än mer obegåvat. Det som slår mig är att en hel del människor som "tränar" och lever såååååå hälsosamt, de drogar också. Dubbelmoral, pinsamt och väldigt white trash. En knarkare är en knarkare oavsett hur man försöker dölja det. 

Hur som - idag. Känslan jag hade i solen idag, helt övertygad om att det slår alla droger! 

Doften av tussilago i näsan och solen på mitt ansikte - går inte att slå. 






Kommentarer
Malin Nilsson

Asså, jag tycker också att vi har det fantastiskt om man jämför med kvinnor i Afrika som får utstå otroliga umbäranden. Men vi bor i västvärlden och måste ha andra referensramar och så länge som det är så att jag "jobbar gratis" två månader om året

http://www.metro.se/nyheter/kvinna-nu-jobbar-du-gratis/EVHmkk!Ce5rcKuHaew/

tycker jag att vi måste fortsätta vara arga organiserade kvinnor i Sverige <3 Puss pårej! /Malin.

2014-03-09 @ 08:32:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0