Var dag - vardag

Åkte hem dugligt idag, fick ett samtal om att min tokBus rammat staketet. I bilen var det musik, alltid musik, just nu hjälper det mig att sortera tänka klart och faktiskt. Tänka alls. 

Bus hade inte gjort sig illa trots att han dragit 4 trådar låååångt in i sommarhagen. Jag tog in honom och försökte prata honom till rätta. Å andra sidan vet jag hur svårt det är att nå en yster tonåring med känslor och nerver på utsidan och vårkänslor. Men hans straff blev att lyssna på min svada om allt, inget, helgen och livet. 
Borstade honom ren under hela samtalet och som tack rullade han sig direkt i hagen. Underbart!! 

Lagade massa mat när jag kom in så nu har jag middag och matlåda ett par dagar. Sitter just nu och tittar på tv, men jag ska skriva en stund. Med musik i huset blir det bra. Å andra sidan har jag en film jag vill se,,,,, kan bli bägge :-) 






 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0