När korkade människor ligger...

Häromkvällen hamnade jag i brist på kanaler framför ett program som heter: Kodjos kval. Det visade sig handla om EU valet och specifikt arbetslöshet och bristen på barnafödande. 

Mycket intressant. 

Tyskland har låg arbetslöshet för de har något som heter minijobs. Bra på flera sätt och som med allt, en del nackdelar. 
Programmet var nyanserat och bra. Det finns på SVT 's hemsida. Gå in och kolla - det rekommenderar jag verkligen. 

Sedan pratade man om att vi föder färre barn och senare i livet. 
För att ett land ska bibehålla sin invånartäthet och ekonomi behöver varje kvinna föda/skaffa 2,1 barn. I Sverige ligger vi strax ovanför det snittet. Med alla invandrare vi har idag. 

Jag känner att jag bidragit med min del, för att få till ett 0,1 barn vet jag inte hur jag skulle gjort....  

Det slog mig efter programmet att alla rasister kanske börjar yngla av sig som attan i ett led i att inte ta in/hjälpa/bistå i världen. Det är en väldigt skrämmande tanke. För hur blir det när inskränkta människor ynglar av sig? Men jag lugnades av att de förmodligen inte tittar på ett program på SVT som hålls av en färgad kille. Skulle de nu göra det är jag ändå i lugn förvissning om att de inte lyckas göra den kopplingen. 

Skulle det ske är det fan ute med världen. 

Bra program var det alla fall. Jag ska se nästa också. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0