Man får det man förtjänar

Under en tid nu har människor i min närhet börjat fundera på hur jag lever lite. Man lägger huvudet lite på sned och frågar hur jag mår, berättar om den eller den vännen som är singel och jättetrevlig. Hintar om att den eller den nog flirtar med mig. Undrar om jag inte borde träffa någon. 
När jag förklarar att nej inte nu säger man att man vill att jag ska vara lycklig eller undrar om jag inte vill ha någon att kramas med alla fall. 
De som ställer frågor hintar om kramsällskap eller singelbekanta är allt från nära vänner, människor jag knappt eller inte alls känner till kollegor, släkt och annat löst folk. 

Så av det skälet: nej jag vill inte. 
Jag tycker inte att det definierar vem jag är om jag har någon eller inte. Jag har inget som helst behov av att leva i någon form av tvåsamhet, kk- relation eller dejtande. Alls. 
Det är inte så att jag helt saknar erbjudande  Det är inte heller så att jag är bitter. Jag vill inte. 

Jag tror stenhårt på att man får vad man förtjänar så om ni också gör det så: 
Ni som tycker att jag är dum puckad och idiot - ni kan njuta av att jag sitter ensam i min stuga och ingen har. Rätt åt mig. 
Ni som gillar mig kan slappna av och glädjas av att jag är nöjd med mitt eget sällskap och trygg i det. 

Nu blir alla nöjda - allra mest jag. 
Win win! 





Kommentarer
Pernilla

Förstår dig precis. Valde själv bort parliv under 12 år, saknade inte det alls men alla runt omkring mig var väääldigt bekymrade. Var och en får själv välja!!!

2014-11-26 @ 20:59:27
Anonym

Hålker helt med dig , kloka fina du ❤️

2014-11-26 @ 22:27:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0