Nu är det dags

I mitt jobb vill jag verkligen ge 100 till mina deltagare och kollegor. Jag anstränger mig för att peppa, hitta lösningar, ställa krav, bolla med ett stänk av humor och omsorg. Det är väldigt viktigt för mig att leverera varje dag hela tiden. Jag brukar likna jobbet vid att stå på scen 8 timmar och bara ösa ösa ösa! 
Privat har jag vänner och barn som jag också vill vara bra för och finnas till för. 

Service är en självklarhet för mig. 
När jag kommer hem älskar jag tystnaden, lugnet. Tid med Bus och att lägga mig tidigt, äta middag i sängen, tända ljus eller bara sitta ute på altan. 

Sista tiden med tre grupper och ny personal på jobbet och även mycket privat gör att nästa vecka är efterlängtad. 

Semester. 

Min tid. Jag behöver inte svara i telefon om någon ringer, jag behöver inte ställa upp, fixa eller på något sätt göra något jag inte vill ingen får något av mig som jag inte har lust med. Min tid. Min återhämtning. 
Jag behöver inte vara förstående eller bidra med lösningar. 
Jag tar timeout och skiter fullständigt i alla "måsten" "borde" eller "hänsyn".

Jag ska bara ägna mig åt det som ger energi. 
Jag hoppas det regnar snöar och haglar. Jag hoppas det är skitmörkt tidigt. 


 




Kommentarer
Pernilla

Det är dig väl unt!!

2014-11-08 @ 16:57:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0