Film på riktigt

Jag har haft semester, och SOM jag haft semester. Det som varit mest talande är att jag sovit sovit och sovit. Låtit mig fullständigt vila ut. 
Utöver det har jag ätit gott haft tid med Bus och varvat ner. 
All semester kräver ett miljöombyte, så jag for till Tälje och Stockholm. Träffade pappa och hann med en kille som verkligen är bra. Åkte till min son och fick mangla - det är något visst med ljudet mangeln och sedan få ut krispiga lakan och handdukar. 
Jag har också blivit bjuden på fantastisk middag på restaurang och det blev bio efter. 
Bion var Gone girl. Har du inte sett den så gör det. Riktigt bra film, har du varit eller har tankar på att vara otrogen kommer du tänka igen :) 
När jag åkte hem efter bion så hade jag en stund i bilen och tänkte på filmen. Ska inte avslöja för mycket men kvinnan är sjuk tänkte jag först. Sedan började jag tänka på hur raffinerat hon ljuger, hur indignerad och sårad hon blir när hon blir ifrågasatt. Hur hon använder tårar till att få sin vilja genom och fokus till hur hon mår. 
Helt galet tänkte jag och log, sånt finns ju inte det var bara film. Att någon ljuger raffinerat, kombinerar med tårar och utbrott. Någon som fabulerar om andras död, sina egna upplevelser som så hemska att man inte kan annat än trösta och ömma. 
Och i verkligheten blir det inte riktigt så tokigt, folk ser igenom - film överdriver alltid. 
Men sedan insåg jag, att det gör det visst. Inte riktigt så tokigt men nästan, jag har ju själv upplevt det. 








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0