Inte så smart

Har under semestern som sagt sovit en del, idag är inget undantag. Har precis ätit ja, brunch får man nog säga och ska dra igång dagen. Det blir lite fika och lite Bus. Ikväll är det premiär för "så mycket bättre" och det ser jag fram mot. 

Har länge förvånats och på senare tid förfasats över länkar inlägg och uttryck på sociala medier. Politiska inlägg som känns helt ogenomtänkta. Väldigt mycket rasism ser jag. Bland annat är det flera som hyllar ryssarna när de ställer krav på muslimer som vill bygga moskéer, ryssarna känner att visst bygg moské om vi får bygga vår kyrka i ert land. Det låter rimligt kan tyckas. Men det är samma land som vi förfasade oss över kring gaylagar men det har vi lite bekvämt just glömt? 
Jag ser också fler som är ute och filmar romer som "slänger" mat och folk som har bevis för att det är organiserat. 
Jag funderar igen på vilka som har tid att dagtid filma dessa människor... kanske arbetslösa som lever på skattemedel... 
Är det värre om romer slänger en kyckling än om en person som lever på socialbidrag (mina och dina skattepengar) köper sprit, tatuerar sig eller köper knark för de pengarna? 
Just sayin. 
 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0