Skitpolitik!!

Slutspurt inför valet på söndag och jag ser klipp, posters och flyers där partier vill få mig att välja just dem. 
Som reklam kan man säga. Men politisk reklam skiljer sig från annan reklam. 

Jag funderade lite på hur det ser ut och hur det kunde se ut: 
Coca-Cola skriver att Pepsi smakar skit och Pepsi gör reklamfilm om hur Cola är farligt för tänderna... Ica berättar att Coop är dyrare än dem och Coop berättar att Ica använder miljöfarliga transporter. 
Så kunde reklam för varor se ut
Eller
Partier som i debatter, klipp och posters berättar vad de vill, hur mycket det skulle kosta och vart man ska ta de pengarna från... 
Så kunde reklam för politik se ut 

Det jag mest tänker är att pr företagen som jobbat fram politisk information (propaganda) för en kort stund vart fjärde år inte tänker alls som företag som månglar ut varor hela året... 

Reklam är väl att få folk att välja det märket, den varan/tjänsten? Inte att berätta hur skitdåliga andra är/kommer vara? 

Någonstans har det blivit sandlåda av hela det politiska valet. Jag tycker det är trist och att välja blev helt plötsligt inte alls lika fint i min tanke. 

För jag vill att oavsett parti ska de som styr vara starka, genuina och för mig som väljare/medborgare. Jag vill varken på jobbet, i samhället eller privat ha skitsnackare kring mig. Det ger ingen trovärdighet alls. Allra minst i de som ska se till min och andras framtid och välmående. 

Så valet på söndag - inte lika intressant längre.Tankfylld!  





Kommentarer
Eulalia

Du har så rätt i det du skriver, men för mig var det faktiskt inte svårt att rösta. Och jag är mycket nöjd med mitt val. Känner faktiskt att jag röstat med hela hjärtat i år

2014-09-11 @ 18:05:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0