#P3guld

Jag bara måste få sticka ut hakan lite, jag gör ju det ibland. 

P3 guldgala - kan vi prata lite om den? 
För det första kan man lite elakt konstatera att det som är fantastiskt i radio inte är lika fantastiskt live. Men ett par saker fick mig att lite skratta men också reflektera lite. 

Värdparet gör entré, klänningen på Tina Mehrafzoon är inte snygg och när hon sedan droppar ytterdelen har hon en klänning som är allt annat än smickrande för henne. Jag reagerar men ler mest. 
Seinabo Sey kommer ut på scen och det första måste jag få fråga: är det inga  speglar i logen??? Urringningen är på tok för djup, den är helt utan bh-del vilket gör att gravitationen får fullständig frihet. Utöver det är klänningen  tight att det utvecklar ett "tredje" bröst i mitten. Kunde ingen sagt detta till henne? Det är inte schysst. Jag bara kände att det är tur att hon kan sjunga. 
Det blir lite som att låta Carola hålla ett ekonomiskt föredrag. Eller låta mig laga mat på Nobelmiddagen. Missförstå mig rätt - jag har Carola som en av mina idoler och jag lagar en hyfsad pasta bolognese men vissa saker blir pinsamt. 

Nåväl - det är ingen skönhetstävling så kläder kan man bortse från. 

Vinnarna är övervägande kvinnor - jag gillar kvinnor. Imponeras över kvinnor som tar plats och gör bra jobb men känslan här blev att man i någon iver att vara PK så väljer man kvinnor. Det kändes mer som ett statement än en gala. 

Lite som om man brainstormat och tänkt till riktigt jäkla hårt hur man ska lyfta fram kvinnor och riktigt gå i bräschen för jämlikhet och i det tagit i så man kräks. Det fattades bara att de haft Lilla Al-Fadji som värd också ...

Och nej jag har inte gjort research jämfört och räknat. Det överlåter jag till människor med för mycket tid som orkar sitta och räkna ut hur mycket kvinnoröster det är i Disney på julafton eller hur många procent manliga akter det är på festivaler på sommaren. 

Det är bara min känsla och mitt intryck. 

Och jo. Jag är för jämlikhet och jag gillar väldigt mycket av det P3 gör. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0