Progression.

Åker tidigt till jobbet för att få lugn och för att kunna åka sakta. Väglaget är fan inte kul nu. Mer helvetessnö ska visst komma också :(  Att jag sedan kan åka hem tidigt är en bonus. Jag föredrar tidigt plus att jag får dagsljus en gång per dag alla fall. 

Den sista tiden har både yrkesmässigt och privat varit en tid av uppgörelse och klargörande. Jag har tagit tag i saker jag behövt göra. Rett ut en del med kollegor, tagit fram en del information privat och värderat informationen och tagit ställning i det. Alla månader av möte en gång i veckan ger frukt och jag känner säkerhet i att välja mina fighter. 

Jag har i detta också upptäckt riktigt bra vänner och kollegor. Jag imponeras över folks kunnighet och omsorg. 

På jobbet blir jag i princip varenda dag glad över möten med fina deltagare. Det är riktigt kul. Min dotter har en hund som är så charmig så jag smälter och jag har kapitulerat i att han nog är det närmaste barnbarn jag kommer på ett tag. 

I Sverige och världen är det inte lika ljusrosa, jag är verkligen orolig över mämniskosynen som råder. En del av mig känner ett behov av att engagera mig mer. Jag har inte tagit ställning vart jag står än så jag får avvakta lite än tror jag. 

Hade ett ganska lång och trevligt samtal när jag kom hem idag, det gav en bra känsla som får vara det jag tar med mig idag. Jag hoppas det fortsätter i den andan. Jag verkligen hoppas det. 



 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0