Glad mamma!


I fredags laddade jag luren med bra poddar och styrde mot Norge. Köpte skräpmat i Karlstad och sedan godis i Töcksfors. Jag verkligen gillar att köra bil! 
Kom fram och Sebastian och hans kompis höll som bäst på att flytta in i deras nya lägenhet. Den ligger på Tjyvholmen i Oslo. Riktigt fint!! Sedan följde en helg med lite pyssel i lägenheten, god mat och sightseeing. Det var riktigt regnigt och kallt men det gjorde verkligen ingenting eftersom jag fick kaffe på starbucks :) På kvällen var vi och drack ett glas vin och pratade. Så där som man kan få prata med sina barn när de är vuxna. 

Söndagen bestod i att sova ut och förbereda hemresa. 
I bilen på väg hem satt jag och funderade lite. 
Jag är så glad att jag har fin kontakt med mina barn, det är så oerhört viktigt för mig. Träffar Sebastian mycket mindre än Sara men känner att vi kan prata och jag ser hur bägge mina barn gör kloka val och är glada trygga vuxna. 

Som förälder vill jag att mina barn känner och vet att de alltid kan vända sig till mig och att de vet att jag älskar dem. Då är jag nöjd. 
Jag tycker att det är en föräldrars ansvar att relationen funkar. Spelar ingen roll om barnen är vuxna, även om det är då vi föräldrar skördar det vi sådde till våra barn då de var små. 

Som mamma och förälder får vi det vi förtjänat och jobbat ihop till. Så är det bara. 

Jag vet att jag är lite extra orolig för barnen men det beror på att mina barn inte har en pappa värd namnet och det faktum att jag inte vill att mina barn ska känna som jag gjorde när jag växte upp.

Här kommer lite bilder från helgen:  

Tjyvholmen. 
Operahuset
Sebbe skapar kontakter? 
Starbucks! 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0