Hej Anonym/oviktigt

Jag har vid två tillfällen fått kommentarer på mina inlägg som jag tror är samma person. Hursom så vill jag bara bemöta det som står och här är mina "svar"

Anonym om Nu har jag gjort det - IGEN!:

En kameleont....... ja det kan man nog kalla dig, du blir d din omgivning e...
Idag lesbisk samhällsdebattör... imorgon???
Men kul att du mår bra??? just nu..


Så skrev "Anonym" häromdagen och min reaktion är:

 

 - blir inte alla lite kameleont? Jag tror man blir som man umgås. Inte konstigt och inte fel i mina ögon.

- Jag lever med en tjej ja. Jag kan tänka mig att folk har åsikter och tankar kring det och det får man gärna ha. Jag har ingen fundering eller ställningstagande kring huruvida jag är lesbisk, jag skulle kunna förklara och berätta om hur detta blev och vad det innebär för mig men det gör jag inte så här på nätet - det är väldigt privat. Vill man absolut ha förklaring/veta får man ta kontakt med mig personligen och då svarar jag gärna.

- Sammhällsdebattör? Jag har alltid varit engagerad och haft åsikter (vilket jag ofta fått på huvudet för) bägge mina föräldrar sa när jag var liten att jag förmodligen borde bli politiker. När jag är stabil och mår bra själv är det lättare att reflektera kring det som är i samhället och att orka försöka påverka. Jag ser inget fel i det.

- Imorgon? Ja kanske engagerar jag mig i annat om ett tag kanske inte. Jag vet inte och förstår inte varför det är ett problem? Jag tror att alla människor har olika engagemang i olika faser i livet.

- Kul att jag mår bra?????? Ja det är en lite konstig fråga för antingen tycker den som skriver inte att det är kul eller så undrar man hur jag mår. Märkligt med frågetecken kring ett påstående. Men JAG tycker att det är kul att jag mår bra. Det är inte alltid så och det har varit tider som varit mer eller mindre tunga.  Och JA. Just nu mår jag bra och det njuter jag av. Anonym ger dock ett intryck av att inte må så bra.


oviktigt.. om Kom ihåg att du är värdelös...:

LOL !!!
Ja man kan inte låta bli att skratta!!! eller ska man gråta??
Dina inlägg är inte bara pinsamma utan man undrar ju
om du lever i en fantasivärld, med en hel del självförnekelse!!!
Du talar gärna om hur andra är och vad som är rätt o fel, men hur står det till i ditt eget liv??????
Du trampar på folk både "gamla" vänner men även dom som borde vara viktigast i ditt liv...
Du utnyttjar personers snällhet till egen fördel...
Hörde att du varit ute o rest.. med...??
Allvarligt talat ??? Fett pinsamt va. Och hur du fick pengar till det kan man ju bara fethaja.....
ränderna går väl alldrig ur...


Det här fick jag i Juni

- skratta eller gråta? Ja, jag tycker att personen ska skratta för det sägs att det förlänger livet.
- Pinsamma? Ja då får man låta bli att läsa eller välja att läsa och vika sig dubbel över det man finner pinsamt i mina inlägg. Självförnekelse? Ja, det har jag nog en del. Har inte alla det mer eller mindre?
- Talar om hur andra är och vad som är rätt och fel? Jo jag gör gärna det. Igen jag är full av åsikter till förtret för andra. Men.....just nu gör ju "anonym"/"oviktigt" just detsamma.......... vilket jag kan se att det är just ett rätt naturligt fenomen.
- Trampar på folk? Nja, alla är vi oss själva närmst. Kanske har någon uppfattat det som om jag gjort det vilket i såfall aldrig varit min avsikt. Det är ingen som sagt det till mig personligen och det önskar jag nog att man gjort... De som är viktigast i mitt liv är Sara och Sebastian vi har som alla familjer upp och ner gångar men vi är nära varandra och har god kommunikation. Det ser jag som gott och jag tror att det tycker barnen med.
- Varit ute och rest med? Ja med Lovisa. Jag tog 2 månaders semester. Jag hade inte haft semester på 4 år utan jobbat varje sommar. Ser man till att man har 4 veckor varje år så är det 16 veckor och jag tog 8 så det kunde jag väl unna mig tycker jag.
- Allvarligt talat? Ja jag är allvarlig i mycket.
- Fett pinsamt? Nu vet jag inte vad som är pinsamt - faktiskt jag ser inget pinsamt.
- Var jag fick pengar från? Ja en del var sparat och en del fick jag av min pappa.
- Ränderna går inte ur? Det blir ju lite motsägelsefullt till kameleont men visst...

Det här är mina "svar" jag vet inte om det belyser eller om det bara reser mer frågor eller ilska i den/de som skrivit. För det är ett faktum att jag tycker att anonym/oviktigt verkar arg. På mig. Det verkar energikrävande och trist, men det väljer man själv.


 



Kommentarer
Maria ( Oliver o Luddes mamma )

Jag har läst dina kommentarer från "Anonym" och dina svar. Jag har en bit ur en sång som du säkert hört förut, den vill jag ge dej för den säger allt!

DU VET VÄL OM ATT DU ÄR VÄRDEFULL

ATT DU ÄR VIKTIG HÄR OCH NU

ATT DU ÄR ÄLSKAD FÖR DIN EGEN SKULL

ATT INGEN ANNAN ÄR SOM DU!



Stå på dej fantastiska människa!

Kram Maria

2010-08-21 @ 15:27:49
JW

ååå jaag tycker att anonym kan lära sig att använda frågetecken när dem behövs och skaffa sig något att göra istället för att beskymra sig över hur fan alla andra har det.

2010-08-21 @ 19:43:17
resesällskapet lovisacarlsson

Jag kan tycka att Anonym uppfattas som jävligt ointelligent. DET är pinsamt.

2010-08-21 @ 21:14:43
URL: http://jagdodademufasa.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0